nem egyszerű egy kreatív élete. gondoljunk csak bele, ha megkapja a komoly anyagi támogatást, akkor biza domborítania kell valamit. ha egy cég komoly pénzt fektet a marketingbe, akkor jogosan el is várhatja, hogy olyan kampánnyal rukkoljanak elő, ami tudatosítja az emberekben a termékét/szolgáltatását, sőt mérhető növekedést illene produkálnia a piacon.
de mi a helyzet, ha kis költségvetésből kell ezt megoldani? nagyjából két választás szokott előkerülni. az elsőt mi magyarok jól ismerjük, unalomig ismert sablon alapján leforgatnak egy reklámfilmet, ami jó esetben nem lesz annyira idegesítő, hogy az emberben negatív érzelmek alakuljanak ki a céggel kapcsolatban. a másik? valami olyan meghökkentő dolgot kell letenni az asztalra, hogy az ember agyába beleégjen. ez nem a kreativitás csúcsa, ismerünk ebből is párat (a keno-nál szerintem kifejezetten jól működött az a szürreális rózsaszín figura), mégis lehet kiemelkedő.
aki nem ismer engem évek óta, az azt sem hiszi el, hogy valaha is mosolyogtam már. mégis, ez a reklám újra és újra képes felfelé görbíteni szájam sarkait. tökéletes példája annak, hogy hogyan lehet szinte 0 pénzből olyan reklámot csinálni, amitől nem kap az ember agyrákot, nem gyűlöli meg egy életre a céget. sőt, tovább megyek, elsőre megjegyeztem a nevüket, és már csak ezért is náluk fogok érdeklődni először, ha megint mehetnékem támadna. szóval Bravo! fly.
apró kiegészítés, és szépséghiba: a felett azért ne repüljünk át, hogy egy reklámnak van némi üzenete is (sportszerek - bármire képes vagy, axe - ettől leszel a nők bálványa). ebből a szpotból leginkább az jön le, hogy ne merj szórakozni a galambbal. sebaj.